TrustpilotGratis frakt över 699:-100 dagars öppet köpBrodyr och tryck - Klicka här
KundtjänstHitta beställningLogga inInkl. moms

Returer och reklamation

Vi har en 100-dagars returrätt för alla varor - inklusive gåvor.

Om du vill byta en gåva, returnera den bara till oss. Varan måste vara oanvänd och ren. Fyll i returblanketten och använd returetiketten som inkluderades i paketet som vi skickade till den som gett gåvan. Om du inte har fått papper med gåvan är det viktigt att du bifogar en anteckning med beställningsnumret i returpaketet så att vi kan hitta beställningen i vårt system. Om du behöver en returetikett kan vi skicka en till dig via mejl. Läs mer om returer här.

Vi återbetalar pengarna till den betalningsmetod som användes för att göra beställningen. Du måste beställa den nya varan i webbshoppen som en ny beställning. Du är välkommen att använda koden för gratis frakt, som du kommer att informeras via mejl när vi har fått returpaketet.

Tyvärr kan vi inte återbetala pengarna till ett annat kort eller kontonummer. Du måste därför komma överens med givaren hur du arrangerar uppgörelsen.

Om du har köpt varor under Black Friday med rabatt och vill byta varan till en annan storlek ska du göra följande:

Lägg den nya beställningen på hemsidan med den storlek du vill köpa istället, precis som vid en vanlig retur. I kommentarsfältet i kassan skriver du - "Black friday bytesrabatt” så stoppas den i vårt system och vi korrigerar priset på varan i fråga. Vi drar inga pengar för din beställning förrän vi skickar iväg beställningen, därmed kan vi korrigera betalningen till ett lägre belopp innan den genomförs på ditt kort. Samma sak gäller med fakturabetalning, då fakturan registreras först när vi skickar ordern har vi möjlighet att rätta till beloppet innan din order är skickad.

Kom ihåg att det finns en rabattkod för gratis frakt på returetiketten i paketet, som du är välkommen att använda vid den nya beställningen.

Du får en kreditering på det belopp du betalat för varan du skickar i retur till oss. Om du använder vår returetikett drar vi av 59 kr från krediteringen för returfraktkostnaden.

Nej, vi har bifogat en returetikett i paketet som kostar 59 kr att använda. Returfrakten dras av från det returnerade beloppet.

Vi har bifogat en returetikett i paketet som kostar 59 kr att använda. Returfrakten dras av från det returnerade beloppet.

Om du inte har en returetikett kan vi skicka en till dig via mejl, om du kontaktar oss via mejl, chatt eller telefon.

Om du använder den bifogade returetiketten måste returpaketet lämnas in hos PostNord-ombud.

Ett returpaket får inte väga mer än 20 kg. Om det gör det bör det delas upp i flera paket. Om du behöver en returetikett för detta kan du kontakta oss via mejl, chatt eller telefon så skickar vi en eller flera returetiketter till dig.

Varor från flera olika beställningar kan skickas tillsammans i ett paket. Kom ihåg att bifoga fraktsedeln från alla beställningar i paketet och använd endast en returetikett. På det sättet betalar du endast för en returfrakt på 59 kr.

Om varan är oanvänd och med originaletiketten behöver den inte vara i originalförpackningen. Varan behöver endast packas ordentligt när du skickar tillbaka den till oss.

Det är inget problem. Returavdelningen kan hitta din beställning baserat på returetiketten.

Om du har skickat artiklar från flera beställningar i samma paket men glömt att bifoga returetiketten, vänligen kontakta oss via mejl, chatt eller telefon så att vi kan skapa ett returärende.

E-post: info@billiga-arbetsklader.se
Kundtjänst: 0410-350185

Tyvärr erbjuder vi inte hämtning returpaket på företagsadresser. Paketet måste lämnas in hos ett PostNord-ombud.

Är din vara skadad eller har du fått fel vara? Så är vi naturligtvis redo att hjälpa dig.

Innan du skickar tillbaka reklamationer och felaktiga leveranser måste du skicka ett mejl till oss på info@billiga-arbetsklader.se. Kom ihåg att bifoga ett foto och information om reklamationen så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Om du får ett skadat paket måste du antingen vägra ta emot paketet eller ta bilder av paketet på utlämningsstället där du hämtar det. Vid levereras med hemleverans, ta bilder av paketet så snart du ser att det är skadat.

Kontakta oss sedan via mejl och bifoga bilder av paketet så att vi kan skapa en reklamation.

 

Om du vill avbryta en beställning ber vi dig att kontakta kundtjänst via mejl, chatt eller telefon. Du är välkommen att använda ordet "annullering" när du skriver till oss så att vi kan prioritera din förfrågan.

Tyvärr kan vi inte garantera att vi kommer att ha tid att stoppa din beställning innan leverans. Om det redan har skickats kan vi återkalla paketet och göra en kreditering. Som beskrivet längre upp på denna sida under Returinformation.

Om du har köpt en vara med rabatt och vill byta varan mot en annan storlek gör du följande:

Returnera varan du inte behöver. Se överst på sidan hur du gör detta.

Gör en ny beställning på webbshoppen med den storlek du vill köpa istället. Lägg till en kommentar till beställningen, t.ex. "Black friday bytesrabatt". Sedan behandlar vi beställningen manuellt i vårt system och justerar priset på varan i fråga. Vi tar inte ut pengarna för din beställning förrän vi skickar beställningen, så vi reducerar det belopp som vi tar ut från ditt kort till det ursprungliga erbjudandepriset. 

Det finns en gratis fraktkod på din returinformation, som du hittar på sedeln i paketet tillsammans med leveranssedeln. Du är välkommen att använda fraktkoden i din nya beställning.

Du får tillbaka det belopp som du betalade för varan när du returnerar den. Om du använder vår returetikett räknar vi av 59 kr som det kostar att använda den.

Kan vi hjälpa med något?