TrustpilotKundserviceGratis frakt över 1200:-100 dagars öppet köp
Logga inInkl. moms

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat de frågorna vi ofta får

Byte eller retur av julklappar / presentbyte


Vår bytespolicy innebär att vi återbetalar pengarna till kortet som använts för beställningen, eller krediterar beloppet från din Klarna-faktura när vi mottagit returen, så beställer man själv det man vill byta till på hemsidan. Tyvärr kan vi inte återbetala pengarna till ett annat kort eller kontonummer och de kommer därför att skickas tillbaka till det kort som ursprungligen användes för beställningen. Du får därför själv avtala med beställaren hur ni ordnar med det återbetalda beloppet. Om du är mottagare av en present och vill byta ut den, kan du bara beställa det du vill byta till på hemsidan. Det du inte vill behålla returnerar du till oss så skickar vi en kreditnota på beställningen. Varan ska vara oanvänd och ren när den returneras. Du är välkommen att använda rabattkoden för gratis frakt som står på retursedeln för den nya beställningen - om du inte har den kan vi skicka en ny till dig. Om du inte har fått returpapperena med presenten är det viktigt att du skickar med ordernumret på en lapp i returpaketet, så att vi kan hitta ordern i vårt system. Vi kan skicka en returetikett till dig på mail om du behöver en ny.Julklappar returfrist:Alla våra varor kan från och med nu returneras till den 1/4-2021 så det är inget problem att returnera julklappar tills dess.


Kan jag komma och se arbetskläderna innan jag handlar?

Nej det kan du inte. Vi har inte alla varor på lager. Beställning skall alltid göras genom webshoppen.

Kan jag byta mina varor?

Nej, men du kan ALLTID returnera dem och få dina pengar tillbaka - också på rabatterade varor, så länge att varan är oanvänd och förpackningen är hel.

Det enda du behöver göra är att fylla i returblanketten och skicka varorna till oss. Det enda du betalar för, är returfrakten (för att skicka varorna retur till oss).

Vi återbetalar beloppet för din retur via samma betalningssätt som du använt vid beställning. Detta gör vi så snart vi har behandlat returen.

Önskar du en annan vara lägger du bara en ny beställning i vår webshop, så skickar vi den till dig. På returblanketten i ditt paket hittar du en kod till gratis frakt på din nya beställning.

Om du har frågor omkring din Klarna faktura skall du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller läsa mer på Klarna's hemsida.

Kan jag få varuprov?

Det sätt du beställer varuprov på, är att du beställer varorna i webshoppen och betalar för dem. Vi skickar varorna till dig och om du inte önskar att behålla varorna, skickar du det retur till oss och vi krediterar beloppet (sätter in pengarna på ditt kreditkort)

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på om vi har varan på lager eller om det är en beställningsvara.

Du kan alltid se lagerstatus här i shoppen. Om storleken på varan står med texten “På lager”, betyder detta att vi har varan på lager. Om storleken är angiven med till exempel 4-5 dagar, betyder detta att det är beställningsvaror som vi ska beställa hem från vår leverantör. Dagarna som är angivna är det antal dagar det max tar för att vi får hem varan till vårt lager. Så snart vi mottar det på vårt lager, skickar vi varorna samlat till dig. Vårt lager ligger i Danmark så du ska räkna med en leveranstid på cirka 1-3 vardagar.

Kan jag få besök av en säljare?

Nej, vi har inga säljare som kör ut och visar våra arbetskläder - vi har vår webbshop. Men du är alltid välkommen att kontakta oss innan du beställer, så kan vi hjälpa dig via telefon.

När ska jag välja arbetskläder i bomull?

Du ska välja bomullskläder om du till exempel arbetar med svetsning eller om du inte tåler kläder med polyester.

Tänk på att:
- Bomullskläder krymper mer vid tvätt.
- Bomullskläder mister fortare färg.
- Kvaliteten i bomullskläder är oftare mer kraftigt, då det inte är så starkt som polyester.
- Bomullskläder blir ofta mer skrynkligt vid tvätt.

Var skickas varorna från?

Alla varor som du köper på Billiga-arbetskläder.se skickas från vårt lager i Danmark. Om du handlar som företagskund och du anger ett godkänt momsregistreringsnummer, skickar vi faktura utan moms (EU-faktura). När du beställer som privatperson är priserna du betalar alltid inklusive moms.

Chat